עבודה סמינריונית לדוגמא האוניברסיטה הפתוחה

עבודה סמינריונית לדוגמא של האו"פ תסייע לסטודנטים בהכנת עבודה סמינריונית במגוון נושאים

עבודה סמינריונית לדוגמא האוניברסיטה הפתוחה – מאגר לסטודנטים:

  1. עבודה סמינריונית לדוגמא האוניברסיטה הפתוחה – סוציולוגיה של ארגונים
  2. עבודה סמינריונית לדוגמא האוניברסיטה הפתוחה – הלכה והגות
  3. עבודה סמינריונית לדוגמא האוניברסיטה הפתוחה – ביטחון סוציאלי

איך עבודה סמינריונית לדוגמא תסייע לסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה?

קריאת עבודה סמינריונית לדוגמא של האוניברסיטה הפתוחה תסייע לכם לצלוח את החלק המאתגר ביותר במסגרת לימודי התואר שלכם במוסד האקדמי הגדול בישראל עם למעלה מ-50,000 סטודנטים פעילים.

קריאת סמינריון לדוגמא תסייע לכם בהכנת העבודה הסמינריונית המהווה את סיומו של כל קורס מתקדם באוניברסיטה הפתוחה ובמסגרתה נדרש הסטודנט להביע את ידיעותיו וליישם את הכלים האקדמיים שלמד בקורס.

בנוסף, העבודה הסמינריונית באוניברסיטה הפתוחה מאפשרת לסטודנט להתעמק באופן עצמאי באחד נושאים שעניינו אותו הקשורים לקורס ולחקור אותו באופן האינדיבידואלי לו.
יש כל מני מאפיינים חשובים בהכנת עבודה סמינריונית של האוניברסיטה הפתוחה.

למשל: באוניברסיטה הפתוחה יש חשיבות גבוהה לסקירת הספרות: הספרים, המאמרים ומאמרי הרשת בהם משתמשים ומהם לוקחים ציטוטים במהלך העבודה. מומלץ ללמוד עוד על כתיבה של סקירה ספרותית לדוגמא ולדייק את הדברים עוד יותר.

על כל סטודנט יש לבחור שאלת מחקר שתנחה את עבודתו ועליה תתבסס כל העבודה הסמינריונית, השאלה צריכה להיות ממוקדת, לא כללית מדי וניתנת למחקר באמצעים הקיימים לסטודנט.

סמל האוניברסיטה הפתוחה
סמל האוניברסיטה הפתוחה

ייחודיות העבודות הסמינריוניות באוניברסיטה הפתוחה

האוניברסיטה הפתוחה היא ייחודית, שיטת הלמידה בה שונה מכל אוניברסיטה אחרת בארץ ולכן גם ההנחיות לכתיבת העבודה הסמינריונית מעט שונות.

לכל סטודנט שמתחיל עבודה סמינריונית באוניברסיטה הפתוחה יצוות מנחה. המנחה הוא איש מקצוע בתחום הספציפי של הקורס ותפקידו לפקח על עבודתו של הסטודנט, לפתח עמו רעיונות, לתת לו פידבק ולבדוק את החומרים הספרותיים שעליהם מתבססת העבודה.

כאשר לומדים באוניברסיטה הפתוחה קורס המתנהל באמצעות למידה מרחוק, חשוב לדעת שהתהליך מול המנחה מתנהל בשיטת "פינג פונג" הכוללת: מפגשי הנחייה עם המנחה, הגשה של שלבי ביניים, אישור הצעות מחקר מפורטות ועוד.

כמובן שלאחר כל שלב שיוגש למנחה יתבצע סבב תיקונים יסודי על פי ההערות שניתנו על ידו. חשוב לדעת שלא ניתן לשוחח עם המנחה רק באופן וירטואלי, אלא מוכרחים להיפגש אתו לפחות פעמיים או שלוש במהלך הכתיבה.

שלבי העבודה הסמינריונית באוניברסיטה הפתוחה

להלן פירוט של שלבי הכתיבה וההגשה המתבצעים מול מנחה מטעם האוניברסיטה הפתוחה:

בחירת שאלת החקר

כאמור, כל עבודה סמינריונית צריכה להתחיל בגיבוש שאלת חקר איכותית ומתאימה לעבודה.

על שאלת החקר לאגד בתוכה את כל המאפיינים החשובים האלו: עליה להיות ממוקדת, ברורה ומנוסחת היטב, עליה להיות שאלה שניתן להשיג נתונים לגביה כדי שיהוו בסיס לניתוח מחקרי אמין.

למשל, שאלת מחקר שניתן לבחון באופן סטטיסטי נתונים סטטיסטיים מהימנים שיספקו מענה מדויק אשר ניתן לאשש או לשלול באופן אמפירי ומדיד.

להלן דוגמא לשאלת חקר איכותנית לעבודה סמינריונית של האוניברסיטה הפתוחה בתחום הפסיכולוגיה: מדוע אנשים ממשיכים לעשן, גם לאחר שהם מודעים לנזקי העישון לבריאות?

אם נבחןשאלה זו לאור ההגדרות לשאלת מחקר טובה, נראה שזו שאלה שמנוסחת באופן ברור וממוקד, זו שאלה שניתן לחקור את הנתונים שלה – למשל, שאלונים או ראיונות עם אנשים מעשנים.

כמו כן, ניתן ללקט גם נתונים אמפיריים שיספקו מענה לשאלה באופן סטטיסטי – למשל, להעביר שאלון כמותי בקרב מעשנים.

מסקנות אפשריות שיכולות הן לדוגמא:  20% מן המעשנים ניסו להפסיק לפחות פעם אחת כי הם חוששים מהשלכות העישון בעתיד, 50% מן המעשנים לא מעוניינים להפסיק ול30% יש הרגלים רעים נוספים.

אפשרות נוספת היא לערוך ראיונות עומק עם מגוון של אוכלוסיות מחקר שונות, למשל: אנשים שמעשנים קופסא או יותר ביום, אנשים שמעשנים יותר מעשרים שנה, אנשים שרק החלו לעשן ואנשים שעישנו, הפסיקו וחזרו לעשן.

כתיבת עבודה עיונית

עבודה עיונית מתבססת בעיקר על ניתוח ספרות ומדיות שונות כדי ליצור תמונה תיאורטית של נושא מסוים. עבודות אלו עוסקות לרוב באירועים בעלי השפעה ומביאות סקירה היסטורית תוך הבנת התוצאות והמשמעויות שבאו לידי ביטוי מתוך אירוע זה.

בהמשך לשאלת המחקר שהובאה כדוגמא – מדוע אנשים עדיין מעשנים, גם לאחר שהם מודעים לנזקי העישון לבריאות? אפשר למצוא מקורות ספרותיים שמתייחסים לבעיית העישון, לצפות בסרטים דוקומנטריים, לקרוא ראיונות ועוד.

כתיבת עבודה אמפירית

עבודה שמבוססת על עבודה עצמאית של איסוף נתונים, להבדיל מנתונים שנלקחים מן הספרות כמו בעבודה עיונית. בסוג עבודה זה הסטודנט יבנה בעצמו את מאגר הנתונים שלו וממנו יסיק את מסקנותיו וייתן הוכחות ונתונים לגיבוי שאלת החקר שלו.

כתיבת עבודה סמינריונית לדוגמא בקורס סמינר מחקרי באוניברסיטה הפתוחה
כתיבת עבודה סמינריונית לדוגמא בקורס סמינר מחקרי באוניברסיטה הפתוחה

כלי מחקר מקובלים באוניברסיטה הפתוחה

במסגרת עבודה סמינריונית מחקרית באוניברסיטה הפתוחה, קיימים מספר כלים מחקריים שניתן לעשות בהם שימוש על מנת לספק מענה לשאלת המחקר שלנו:

ראיונות עומק

יש לאתר מועמדים מתאימים למחקר: אנשים מעשנים שמודעים לנזקי העישון, ולערוך עמם ראיונות עומק תוך בחינת אורך והיסטוריית חייהם ובכך להגיע למסקנות לגבי הרגלי העישון שלהם.

בכדי לדעת כיצד רצוי לכתוב ניתוח תמטי של ראיונות עומק, מומלץ מאוד לקרוא מחקר איכותני לדוגמא אשר יציג בפניכם את מלאכת הניתוח של ריאיון עומק, שלב אחרי שלב.

תצפיות

אפשרות נוספת היא לערוך תצפיות על התנהגותם של אנשים מעשנים בסביבה היומיומית שלהם ולבדוק למשל, מה גורם להם לרצות לעשן? האם אלו גורמי סטרס, שעמום, מצב רגשי מסוים ועוד.

לאור התצפיות בשטח ניתן יהיה להפיק מסקנות עומק לגבי המניעים והגורמים הקשורים לעישון כפייתי.

שאלונים כמותיים

שיטה מחקר נוספת כוללת הכנה של שאלון סקר והעברתו בקרב קבוצת נבדקים הרלוונטית לשאלת המחקר שלנו. עליכם לחשוב על שאלות מקוריות שיתמכו או ישללו את השערות המחקר שגיבשתם. דוגמאות לשאלות:

  • האם את/ה מרגיש/ה שהעישון עוזר לך להירגע?
  • למה אתה/ה חושב/ת שלא הצלחת להיגמל מעישון עד כה?
  • מה הכי מפריע לך בעובדה שאת/ה מעשן/נת?
  • האם את/ה מפחד/ת להפסיק לעשן?
  • האם את/ה מגדיר/ה את הרגל העישון שלך כהתמכרות?
  • מה את/ה חושש/ת שיקרה אם תפסיק/י לעשן?

ניתוח תוכן תקשורתי

כלי מחקרי חשוב שניתן לעשות בו שימוש ביחס לשאלת המחקר הינו ניתוח של טקסטים תקשורתיים שבמרכזם עומדים מעשנים.

לדוגמא, ניתן לנתח כתבת עיתונות שמציגה ראיונות עם מעשנים ולחלץ מתוכם תימות מרכזיות. דרך נוספת היא לנתח כתבת וידאו המציגה דימויים של מעשנים.

איסוף נתונים ממאגרים סטטיסטיים

אחד מן הכלים הנפוצים ביותר במסגרת עבודות סמינריוניות מחקריות באוניברסיטה הפתוחה ובכלל, הינו שימוש במאגרים סטטיסטיים שמהם ניתן להפיק נתונים במגוון נושאים. למשל, אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

לסיכום

כתיבת עבודה סמינריונית של האוניברסיטה הפתוחה היא מלאכה מורכבת הדורשת ידע, ניסיון וסבלנות. בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לקרוא עבודה אקדמית לדוגמא ועבודות סמינריוניות לדוגמא של האוניברסיטה הפתוחה המציגות מבנה מדויק ושלבי עבודה נכונים.

עבודה סמינריונית לדוגמא האוניברסיטה הפתוחה - סיכום בכותרות

רסקיו סיוע אקדמי
רסקיו סיוע אקדמי

צוות רסקיו מתמחה בסיוע לסטודנטים בכתיבה ובהכנת עבודות במגוון תחומים, בדגש על כתיבה מקורית ואיכותית, מחירים משתלמים, ליווי אישי וצמוד והדרכה מקיפה על העבודה.

לשיתוף המאמר:
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

צריכים סיוע
בכתיבת עבודה?

השאירו כאן מספר טלפון ונדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי:

צריכים סיוע
בכתיבת עבודה?

השאירו כאן מספר טלפון ונדאג לחזור אליכם בהקדם:

Call Now Button דילוג לתוכן