כתיבת עבודת גמר לסטודנטים – מדריך שחובה להכיר

כתיבת עבודת גמר לסטודנטים – גולת הכותרת של התואר האקדמי

כתיבת עבודת גמר היא אחת המטלות של הסטודנטים אשר בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני. כיום לרבים ישנו תואר ראשון, ובדרך כלל רוב האנשים מסיימים את דרכם האקדמית בתואר הראשון. אך ישנם גם סטודנטים הרוצים להתמקצע יותר או לפתוח בקריירה אקדמית, ולכן הם ממשיכים ללימודי תואר שני.

בשלב זה, של חייכם, אחרי התואר הראשון, אתם כבר בוודאי מורגלים בדרישות של כתיבת עבודות גמר. אך מה שהתאים לתואר הראשון, כבר אינו מתאים לתואר השני. כאן נדרשת עבודת גמר ברמה גבוהה יותר.

המטרה של כתיבת עבודות גמר היא להוכיח את היכולות האקדמיות שלכם – היכולת לאסוף נתונים ומידע ממקורות שונים, להצליב ביניהם, לנתח ולהסיק מסקנות בעלות ערך. השירות הייחודי של כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום נועד לסייע לסטודנטים בתהליך המורכב של הכנתת עבודת גמר ולספק להם את הכלים הדרושים לביצוע המשימה בהצלחה יתרה.

מטרתו של מאמר זה היא לחשוף אתכם לכלל הנקודות והדגשים החשובים שעליהם יש לשים את הדגש במסגרת הכנת עבודת גמר וכמובן לתת לכם טיפים חשובים לתהליך הבחירה של חברה אשר תסייע לכם במהלך כתיבת עבודות סמינריון בתשלום.

בתחומים מסוימים עבודות גמר הן למעשה עבודות סמינריון. למשל, בתחום המשפטים, תצטרכו לכתוב עבודות סמינריון במשפטים וכמובן עבודות אקדמיות במשפטים כתחליף לעבודת גמר.

כתיבת עבודת גמר
הכנת עבודת גמר לסטודנטים – סיוע בכתיבת עבודות גמר מקוריות במחיר משתלם

מה ההבדל בין כתיבת עבודת גמר לכתיבת עבודה סמינריונית

הכנת עבודת גמר דומה במידה רבה לתהליך כתיבת עבודה סמינריונית, בסופו של דבר שתיהן עבודת גמר ברמה גבוהה המהוות נקודת סיכום של התואר. אך ישנם גם הבדלים רבים בין עבודות של התואר הראשון, לבין כתיבת עבודת גמר בתואר השני.

אם בחרתם להמשיך ללימודי תואר שני, עכשיו עליכם לכתוב עבודות גמר המשקפת את הידע הרב שצברתם. אתם נמצאים בשלב מתקדם יותר באקדמיה, ועליכם להוכיח זאת באמצעות עבודה מקיפה. גם הכנת עבודת גמר היא עבודה מחקרית, אך במקרה זה היא צריכה להיות מעמיקה ורחבה יותר.

דוגמה הממחישה עד כמה מעמיקה יותר, אתם יכולים לראות במספר העמודים – בעוד הכנת עבודת גמר לתואר הראשון נדרשים כ 25-30 עמודים, לעונת זאת בעת הכנת עבודת גמר יש צורך בהיקף של 80-100 עמודים.

עבודת גמר במסלול מחקרי של התואר השני היא עבודת מחקר מדעית לכל דבר. היא חייבת להיעשות ברמה הגבוהה ביותר, ברמה המתאימה לפרסום בכתבי עת מדעיים. לדוגמה, סמינריון בכלכלה יחשב בתור עבודה סמינריונית אמפירית הדורשת מחקר בעוד עבודה סמינריונית בפסיכולוגיה עשויה להיות מחקרית או עיונית.

סמינריון בחשבונאות מהווה גם הוא סמינריון מחקרי בעוד שעבודה סמינריונית בחינוך תתבצע בדרך כלל בפורמט של סמינריון איכותני. עבודות גמר רבות משלבות יחדיו כתיבה עיונית לצד מחקר אפירי.

רישום לעבודת גמר

בעת ההרשמה ללימודים חשוב לקרוא את הידיעון ואת כל דרישות התואר, ולא רק את דרישות הקבלה לתואר. שם תוכלו לראות את הדרישות לגבי הצורך בעבודת גמר ואת לוחות הזמנים לגבייה. לא בכל מסלול לימודים לתואר שני יש צורך בהגשת עבודת גמר.  בדרך כלל הדרישה היא להגיש את עבודת הגמר עד תום השנה השנייה של הלימודים, אלא אם כן התקבל אישור להגיש אותה במועד מאוחר יותר.

דגשים חשובים לכתיבת עבודות גמר

שימו לב לכמה דגשים לגבי עבודות גמר:

  1. קביעת מנחה ונושא עבור עבודות גמר – במהלך שנת הלימודים הראשונה, ולעתים כבר בסמסטר הראשון יש לקבוע מנחה לעבודה. זהו בדרך כלל חבר הסגל האקדמי בדרגת מרצה ומעלה.
  • הצעת מחקר – על הסטודנטים להגיש הצעת מחקר לצורך הכנת עבודת גמר, בדרך כלל עד תום הסמסטר השני ללימודים. הצעת המחקר כוללת את : נושא המחקר, מטרתו, תיאור קצר של שיטות המחקר, רשימת המקורות.
  • הגשת עבודת הגמר – יש להגיש את עבודת הגמר עם סיום חובות השמיעה לתואר, בתום השנה השנייה. בדרך כלל הדרישה היא גם להגשה מודפסת וגם להגשת קובץ דיגיטלי.

חשוב לשים לב ללוחות הזמנים ולכל ההליכים הפרוצדורליים של עבודות גמר, חבל ליפול על נושאים מנהלתיים. שימו לב כי בכל מוסד לימודים הדרישות עשויות להיות מעט שונות. לענייני לוחות זמנים והליכים פרוצדורליים אין להסתמך על מדריך זה, אלא על פרסומים רשמיים של מוסד הלימודים.

כתיבת עבודות גמר
כתיבת עבודות גמר – ליווי צמוד לכל אורך התהליך עם המומחים של RESCUE

הכנת עבודת גמר – באיזו שפה?

במסגרת כתיבת עבודת סמינריון, השפה האקדמית המוכרת בעולם היא השפה האנגלית, לכן בדרך כלל עבודות אקדמיות מסוג זה מוגשות בשפה האנגלית, למרות שגם השפה העברית באה בחשבון. הדרישות שונות בהתאם לתחום הלימודים, בתחומים מסוימים שתי האפשרויות עומדות על הפרק, אך השפה תקבע בהתייעצות עם המנחים. אך שימו לב כי גם כאשר מוגשות עבודות גמר בעברית, בדרך כלל, נדרש תקציר ותוכן עניינים גם באנגלית.

יתכנו גם מקרים בהם כתיבת עבודת סמינריון תתבצע בשפות אחרות, אך רק במקרים בהם השפה רלוונטית לטיב המחקר.

מה מצריכה עבודת הגמר

אומרים שאף אדם אינו יכול להצטיין בכל דבר, לכל אחד יש את הצדדים החזקים והצדדים החלשים. המשימות שאיתן הוא יכול להתמודד בקלות, והמשימות שהן קשות עבורו. לפעמים נראה כי עבודת הגמר דווקא כן מצפה שתצטיינו בהכל.

בכתיבת עבודות גמר אתם נדרשים להתמודד עם כמות גדולה של ספרות אקדמית. להראות יכולת לסנכרן בין כל מקורות המידע בצורה רלוונטית ועניינית. להראות את היכולת שלכם להרכיב מחקר מדעי ולהוציא אותו אל הפועל. היכולת שלכם לעבד נתונים סטטיסטיים ולגזור מסקנות ותובנות מתוך המחקר; היכולת לחשיבה ביקורתית ומחשבה מחוץ לקופסה; הצורך ביכולות ביטוי ושפה ברמה גבוהה, וזה כולל גם ידע באנגלית.

מבנה עבודות גמר

עבודת הגמר נעשית באופן דומה מאוד לכתיבת עבודה סמינריונית. אחרי שהעליתם מגוון של רעיונות לשאלת מחקר בעבודה אקדמית ובחרתם מתוכן נושא ספציפי שברצונכם להתמקד בו, יחל הליך הכתיבה שלב אחר שלב:

תקציר העבודה – אמנם מופיע בהתחלה, אך תקציר הוא החלק שכותבים רק לאחר שהסתיימה הכנת עבודת גמר. זהו תקציר של דף אחד המתאר בקצרה את העבודה. הוא צריך להציג את הנקודות העיקריות של העבודה בצורה תמציתית ביותר.

מבוא – לאחר שכתבתם תקציר, עליכם לכתוב מבוא המציג את הבעיה, מגדיר את הנושא ואת המודל התאורטי. המבוא צריך להסביר מה העבודה הולכת לבדוק ומהן שאלות המחקר שעליהן העבודה תענה.

סקירת ספרות – הסקירה הספרותית היא חלק חשוב במסגרת עבודת הגמר. היא סוקרת ספרות אקדמית ומחקרים שונים הקשורים לעבודה. למעשה באמצעות הסקירה הספרותית אתם מבססים את את הרקע המדעי לעבודה שלכם, הבסיס התאורטי לשאלת מחקר לעבודה סמינריונית. כמובן שעל מנת לכתוב סקירת ספרות איכותית, יש לדעת היטב איך לסכם מאמר אקדמי.

שיטת מחקר – בפרק זה אתם מתארים את שיטת המחקר שבה אתם משתמשים במהלך כתיבת עבודת סמינריון. יש לתאר את המדגם וגודלו, ואופן איסוף הנתונים. לעתים אלו הם שאלונים, דבר שכיח בתואר שני בפסיכולוגיה, ולעתים שיטת המחקר עושה גם שימוש במכשירים מדעיים. יש לתאר בפירוט את אופן הניסוי וחישוב התוצאות.

פרק הממצאים – כתיבת עבודת הגמר צריכה להיות מבוססת על ממצאים מחקריים. על מנת לתת לה תוקף ואמינות עליכם להציג את הממצאים של המחקר. פרק הממצאים הוא אחד הפרקים החשובים ביותר והוא צפוי להכיל גרפים וטבלאות. בפרק זה יש לתת התייחסות מילולית לממצאים על מנת להעניק אוריינטציה לקורא, אך עדיין אין לגזור מסקנות מהממצאים אלא להציג אותם בצורה ”יבשה“.

פרקי הדיון והמסקנות

פרק הדיון – פרק זה דן בממצאים של הניסוי. כאן עליכם להזכיר מה ביקשתם לחקור, ולקשור בין השערות המחקר לבין הממצאים. יתכן כי הממצאים פוסלים את השערת המחקר שלכם, זה בסדר גמור. גם שלילת השערות היא דבר חשוב במחקר מדעי. מעבר לזאת,  עליכם לפתח דיון על הממצאים ובמסגרתו תוכלו לתת הסברים לקשר שנמצא או שלא נמצא.

פרק המסקנות – פרק זה בעיקרו מסכם את פרק הדיון ונוגע למסקנות מן המחקר. יתכן כי פרק זה מדבר גם על מוגבלותו של המחקר ומצביע על הצורך במחקרים נוספים או משתנים נוספים שאותם יש לבדוק על מנת להוכיח השערות או לפסול אותן.

רשימה ביבליוגרפית – בפרק זה יש לציין את המקורות הביבליוגרפיים שעליהם הסתמכתם. זכרו כי חובה לתת קרדיט לכל מחבר שעליו הסתמכתם. יש לעשות הכל לפי כללי כתיבה אקדמית מקובלים. בדרך כלל ההוראות לעבודה מדגישות גם את כללי הציטוט. פרק זה נחשב לפרק ”קל“, אך בפועל אתם עלולים להיתקל בסוגיות שונות הקשורות אל כללי הציטוט, ולהקדיש לא מעט זמן לכתיבת הרשימה הביבליוגרפית. כמו כן, יש לפרק זה קורלציה עם כל כתיבת העבודה. בפרקים שונים אתם תסתמכו על ציטוטים שונים, וחשוב לעקוב אחר כל האזכורים.

כתיבת עבודות גמר
הכותבים של RESCUE יסייעו לכם בכתיבת עבודות גמר מקוריות

טיפים לכתיבת עבודות גמר

להלן כמה טיפים חשובים לכל מי שמתמודד (או צפוי להתמודד בקרוב) עם עבודת הגמר:

  1. לקרוא את כל הדרישות האקדמיות – בכל מוסד אקדמי, ובכל מגמה יתכנו דרישות שונות. כל מוסד מפרסם בכתב את רשימת הדרישות וחשוב לקרוא זאת בעיון. חלק מהדרישות נוגעות לעבודה עצמה, וחלק לנושאים פרוצדורליים הקשורים למועדי הגשה ותהליכי האישור. חשוב לקרוא בעיון את כל ההוראות, לא תרצו להשקיע זמן ולגלות שזה לא תואם למה שביקשו מכם.
  2. להיות מודעים למועדי ההגשה – שימו לב היטב למועדי ההגשה. ישנו מועד להגשת הצעת המחקר, וישנו מועד להגשת העבודה הסופית. יתכנו גם מועדים חשובים אחרים שצריך להיות מודעים אליהם. יש להניח כי עבודות אקדמיות זה לא העיסוק היחידי שלכם, ולכן אתם עשויים לשכוח מועדים חשובים. לכן חשוב מאוד שתרשמו לעצמכם את כל התאריכים החשובים.
  3. לקבוע לוחות זמנים – מעבר ללוחות הזמנים להגשה, אתם גם צריכים לתכנן את הזמנים שלכם. כתיבת עבודות גמר דורשת זמן רב, ויש לכם גם זמן רב לעבוד עליה. אך בוודאי לא תרצו לדחות הכל לרגע האחרון. חשוב מאוד שתכינו לכם תכנית עבודה בשלבים, למשל תקבעו לעצמכם מועד סיום לכל פרק. נכון שבפועל זה לא בדיוק עובד כך. אתם עשויים לחזור ולעשות תיקונים בפרקים קודמים, אבל לפחות שתסיימו את הפרק במהותו. קבעו לעצמכם לוחות זמנים ריאליים, התואמים גם עבור כתיבת מטלות אקדמיות אחרות במסגרת הלימודים והחיים בכלל.
  4. מבנה העבודה – ראשי פרקים לסמינריון משמשים אתכם כבר בשלב של הגשת הצעת המחקר. אך זוהי גם צורה נוחה לנהל את העבודה במהלך שלבי הכנת עבודת גמר. כדאי להכין לעצמכם רשימה של הנקודות המרכזיות בכל פרק, כך שלא תלכו לאיבוד.

כתיבת עבודות גמרצריך לדעת גם לבקש עזרה

  • לדעת לבקש עזרה – לא סתם יש לכם מנחה לעבודה האקדמית. תפקידו ללוות אתכם במהלך הכנת העבודה והוא יכול להעניק לכם הרבה אורינטצייה וטיפים חשובים. מכיוון שהוא זה שבודק את העבודה, יש היגיון רב להיעזר בו על מנת שהתוצאה תענה על הציפיות שלו. אל תתביישו לפנות אל המנחה, זה רק מראה את הרצינות שלכם בהכנת העבודה. אך כמובן שהמנחה לא יכין עבורכם את העבודה, ולמרות העזרה הרעיונית שהוא יכול להעניק לכם, עדיין תתמודדו עם אתגרים רבים. כדאי לשקול לפנות לעזרה מקצועית בכתיבת עבודות אקדמיות ועבודות הגשה בתשלום.

כתיבת עבודת גמר – קשיים ואתגרים מרכזיים

בתור תלמידי תואר שני, כבר צלחתם את התואר הראשון, ואת המטלה הכבדה של הכנת עבודה סמינריונית. ועכשיו אתם בלימודי התואר השני, במסגרתו ישנו צורך בהגשת הצעה לעבודת גמר, המסמלת את סיום התואר. אם אתם זוכרים את הימים הלחוצים של כתיבת עבודת הסמינריון בתואר הראשון, זוהי רק הכנה לקראת מה שמחכה לכם. אפשר לתאר את ההליך של כתיבת עבודות גמר ככמה רמות מעל כתיבת סמינריון.

עבודות אקדמיות תמיד דורשות השקעה רבה, הן בזמן והן ברצינות הדרושה. אך הכנת עבודת גמר מאלצת אתכם להתמודד עם עבודה בהיקף גדול יותר, עם כמויות גדולות של ספרות אקדמית ומחקרים, והקפדה יתרה על כל הדרישות האקדמיות.

רוב הסטודנטים נמצאים בשלב מתקדם יותר בחיים מאשר בלימודי התואר הראשון. יתכן שיש להם מחויבויות גדולות יותר בחייהם האישיים, כמו גם במקום העבודה ובזוגיות. כתיבת העבודה צפויה לגזול מכם את כל האנרגיות וכמובן הזמן.

עזרה בכתיבת עבודות גמר

לאור האתגרים הרבים בהכנת עבודות אקדמיות, ובפרט לכתיבת עבודת גמר, אין זה מפתיע כי סטודנטים רבים מחפשים אחר עזרה. כבר אמרנו שהמנחים יכולים לסייע ולהעניק הכוונה, אך בסופו של דבר הם זורקים אתכם למים הקרים ורוצים לראות כיצד אתם מתמודדים עם האתגרים.

כיום ניתן לקבל עזרה בכתיבת עבודות גמר בשוק הפרטי. ישנן חברות רבות המתעסקות בזה, מה שמעיד על הביקוש הגדול. אך באותה הנשימה חשוב לציין כי חברות מעטות מסוגלות להתמודד עם הכנת עבודת גמר, הנחשבת למטלה האקדמית ”הכבדה“ ביותר. גם אם ישנה חברה המציעה שירותים שכאלו, חובה עליכם להתעניין ולבדוק האם באמת יש להם את היכולות הנדרשות.

הפונים אל שירותי כתיבת עבודות גמר מגיעים מתחומים אקדמיים שונים, כאשר הרצון להצליח ולהצטיין משותף לכולם. סטודנטים שואפים לציון גבוה, והם מבינים כי הוא ישפיע על עתידם. ולכן הם פונים לעזרה מקצועית על מנת להבטיח כי העבודה תהיה ברמה הגבוהה ביותר ותזכה אותם בציון גבוה.

מעזרה נקודתית לעזרה כוללת

העזרה היא לא בהכרח כתיבת עבודות גמר במלואן. ישנם סטודנטים הנזקקים לעזרה נקודתית. לדוגמה יתכן כי מדובר רק בהכוונה ראשונית ובניית מבנה העבודה וראשי הפרקים. יתכן כי הם זקוקים לעזרה בכתיבת אחד הפרקים בעבודה, עזרה במודלים סטטיסטיים, הגייה ותיקון שגיאות וכו. אך מנגד, ישנם סטודנטים הנזקקים לליווי מלא ומקיף.

פנייה לעזרה בעת הכנת עבודת גמר אינה מתבצעת אך ורק בגלל קושי בלימודים עצמם. במקרים רבים זה בעקבות קושי בשפה, כמו למשל סטודנטים עולים חדשים שאינם שולטים בעברית במאת האחוזים, או סטודנטים הנדרשים לכתוב באנגלית וו לא שפת האם שלהם.

ולפעמים שירות כתיבת עבודות גמר נדרש בגלל בעיות של זמן. למשל סטודנטים שכבר יש להם קריירה פעילה, חיי משפחה וכו‘.

כתיבת עבודות גמר עם המומחים של RESCUE

כתיבת עבודות גמר היא משימה שיש לגשת אליה בכובד ראש. וזה אומר גם לפנות לעזרה, לפחות לייעוץ ראשוני; אחר כך תוכלו לשקול האם השירות מתאים לכם. הכנת עבודת גמר היא משימה לבעלי ניסיון, ואלו יכולים להעניק לכם ערך מוסף.

היתרון של חברת Rescue סיוע אקדמי הוא הניסיון הרב בכתיבת עבודות אקדמיות. החברה מסייעת בכל סוגי העבודות, כולל כתיבת עבודות גמר ועבודות סמינריוניות.

היתרונות המרכזיים של Rescue סיוע אקדמי הוא הניסיון הרב. החברה פועלת בתחום כבר למעלה מעשר שנים, ועד היום העניקה סיוע לסטודנטים רבים. החברה מעמידה לרשותכם כותבים מנוסים במגוון תחומים אקדמיים. הם כוללים סטודנטים מצטיינים, סטודנטים לתואר שני ואנשי אקדמיה. הם כבר כתבו עבודות אקדמיות והם יודעים מהן הדרישות עבור כתיבת עבודות גמר. יש להם גם גישה למאגרי מידע אקדמיים לצורך איסוף חומר.

החברה מתנהלת בשקיפות מול הסטודנטים. וזה כולל תיאום מלא, מעקב אחר ההתקדמות ועבודה לפי שלבים המאפשרת לסטודנט להיות מעורב.

עזרה בהתאמה אישית

חברת רסקיו סיוע אקדמי מסוגלת לתפור לכל סטודנט חבילת סיוע בהתאמה אישית. מעזרה נקודתית בשלבים מסוימים של העבודה, ועד כתיבת עבודות גמר מלאות ברמה הגבוהה ביותר.

שירות כתיבת עבודות גמר ניתן בדיסקרטיות מלאה, וזהו גם נושא חשוב שהחברה מקפידה עליו.

בזכות רסקיו תוכלו ליהנות משירות לכתיבת עבודת גמר המזכה בציון גבוה, ומאפשרת לכם לחסוך זמן וכאבי ראש מיותרים. תוכלו להיות פנויים ליתר המטלות האקדמיות והמבחנים, מלי לפגוע בהתקדמות בעבודת הגמר. כך גם תהיו פנויים לעבודה ומשפחה.

מעוניינים לקבל המלצות על כותבי עבודות סמינריוניות וללמוד עוד על כתיבת עבודות גמר? קראו את שלל המאמרים המקצועיים שלנו, כולל מאמר שילווה אתכם בכתיבת עבודת סמינריון לדוגמא– משלב המבוא ועד לשלב הסיכום. RESCUE כאן לשירותכם!

כתיבת עבודת גמר לסטודנטים – מדריך שחובה להכיר - סיכום בכותרות

רסקיו סיוע אקדמי
רסקיו סיוע אקדמי

צוות רסקיו מתמחה בסיוע לסטודנטים בכתיבה ובהכנת עבודות במגוון תחומים, בדגש על כתיבה מקורית ואיכותית, מחירים משתלמים, ליווי אישי וצמוד והדרכה מקיפה על העבודה.

לשיתוף המאמר:
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

צריכים סיוע
בכתיבת עבודה?

השאירו כאן מספר טלפון ונדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי:

צריכים סיוע
בכתיבת עבודה?

השאירו כאן מספר טלפון ונדאג לחזור אליכם בהקדם:

Call Now Button דילוג לתוכן