כתיבת עבודה סמינריונית איכותנית – דגשים מרכזיים
עם הרשמתכם ללימודים אקדמיים, אתם מקבלים על עצמכם לא רק את התואר סטודנטים, אלא גם את התואר חוקרים.
לאורך תקופת הלימודים, תידרשו להגיש מספר עבודות מחקר, המוכרות גם בשם "סמינריונים". כפי שאתם כבר בטח יודעים, את מחקרכם תוכלו לבסס על אחת מהשיטות הבאות:
את המסקנות המחקריות שתפיקו מן המחקר האיכותני, תציגו במסגרת פרק הממצאים של העבודה הסמינריונית. חשוב לבנות את פרק התוצאות בהתאם לפורמט המקובל של הצגת תוצאות מחקר איכותני.
כמו כן, תוצאותיו של מחקר איכותני, בשילובעם סקירת הספרות שמופיעה בעבודה קודם לכן, יבואו לידי ביטוי באופן אינטגרטיבי במסגרת פרק סיכום ומסקנות שמופיע בחלק האחרון של עבודת הסמינריון.
אז מה זה סמינריון איכותני?
כתיבת עבודה סמינריונית יכולה להתבצע במגוון תחומים וכוללת מספר סוגים ופורמטים של כתיבת עבודות אקדמיות.
כאשר מדובר במתן עזרה לסטודנטים בכתיבת עבודות סמינריון בתשלום שהינן עיוניות, הכוונה היא סיוע בעבודות סמינריון הנשענת על שיטות מחקר איכותניות.
לרוב, המרצה יהיה זה שיגדיר על פי איזו שיטה עליכם לחקור סוגייה/שאלה מסוימת, כאשר השיטה האיכותנית מיושמת בעיקר בפקולטות מדעי החברה ומדעי הרוח.
אימוץ שיטת מחקר זו מעניק לכם "גמישות" כחוקרים, שכן אינכם נדרשים להציג נתונים מתוך דו"חות מספריים, אלא לבססם מתוך מפגשים אישיים שלכם עם מתנדבים רלוונטיים.
החוקר במחקר איכותני (כלומר, אתם), לומד על התנהגויות ותופעות שונות שלא דרך מאגרי מידע קיימים (כמו בסמינר הכמותי), אלא באמצעות שיטות כדוגמת תצפיות, ראיונות אישיים וקבוצות מיקוד.
במידה רבה, שיטת מחקר זו נחשבת קשה וארוכה יותר ליישום, אך באותה נשימה גם מרתקת ומעניינת יותר.
איך מיישמים את שיטות המחקר האיכותני?
הדרך הטובה ביותר להמחיש לכם את רעיון המחקר האיכותני, הוא עם הצגת השיטות השונות ואיך הן באות לידי ביטוי.
לטובת ההדגמה, נניח כי שאלת המחקר שלכם היא: "איך השפיע נגיף הקורונה על הרגלי הקניות של הישראלים?".
עם שאלה מסוג זה יהיה עליכם להעמיק תחילה בשני דברים עיקריים: על אילו הרגלי קניות מדובר (לדוגמא: קניות שבועיות בסופרמרקט, מותרות וכן הלאה), ומיהם "הישראלים" (גיל, מין, מצב סוציואקונומי, אזור מגורים / הישראלים כקבוצה אחת גדולה?).
כסטודנטים הכותבים סמינריון איכותני, תוכלו לעשות שימוש בשיטות המחקר הבאות. לדוגמא:
ראיונות אישיים
תוכלו לראיין ישראלים הנמנים בקהל היעד שלכם, ולחלץ מתשובותיהם מידע אודות הרגלי הקנייה שלהם – לפני ואחרי הקורונה.
שימו לב כי תוכלו להיצמד למודל של ריאיון הנשען על שאלות-תשובות, אך גם על ריאיון "מונולוג" בו המרואיין משתף אתכם אינטואיטיבית וללא מסגרת תחומה.
שאלות שתוכלו לשאול:
- מהו הסכום החודשי שאתה מוציא בכל חודש על קניות?
- האם אתה נוטה להשוות מחירים?
- האם תחלק את הקניות לכמה סופרים שונים על מנת לחסוך?
- האם ישנם מוצרים שרכשת בעבר ואתה נאלץ לוותר עליהם כעת?
- וכן הלאה
תצפיות
במקרה זה, תידרשו להגיע לסופר ולתצפת על המתנדבים שלכם. כחוקרים, תידרשו להעניק תשומת לב למסע הקניות במלואו, ולעקוב אחר בחירותיו המודעות והלא מודעות של המתנדב-לקוח. לדוגמא:
- האם המתנדב נצמד לרשימת קניות או "מעמיס" את העגלה
- האם הוא מעניק חשיבות למחירים
- האם הוא בוחר את המוצרים בהתאם להעדפותיו או בהתאם לשיקולים אחרים
- וכן הלאה.
מאמרים מקצועיים נוספים:
- עבודת סמינריון בכלכלה
- עבודת סמינריון בפסיכולוגיה
- עבודת סמינריון בתקשורת
- עבודת סמינריון על לקויות למידה
אתם כותבים בימים אלו סמינריון איכותני? במידה שאתם זקוקים לסיוע אקדמי – מכל סוג ובכל היקף, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע –055-433-5110